Ansökan delade avfallskärl

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Säters kommun Vatten- och Återvinning erbjuder fastighetsägare i Säters kommun att ansöka om delade avfallskärl.

Vid en inskickad och beviljad ansökan förbinder sig ingående kunder att följa överenskommelsen som baseras på 36§ ”Föreskrifter om avfallshantering i Säters kommun.”

Kunderna som ingår i denna ansökan förbinder sig bl a vid inskickad och beviljad ansökan att:

− Stå för tillstånd av markanvändning.

− Snöröja och sanda så att fastighetsägarna kan lämna sitt avfall och sopbilen kan tömma.

− Röja till exempel sly så att fastighetsägarna kan lämna sitt avfall och sopbilen kan tömma.

− Hålla rent så att det inte ser skräpigt ut.

− Tvätta kärl så att det inte uppstår luktproblem.

För att underlätta kommunikationen med kunderna krävs en kontaktperson och det är den som ska göra ansökan i denna e-tjänst.

När du startar e-tjänsten får du upp överenskommelsen i sin helhet direkt och för att gå vidare med er ansökan behöver kontaktpersonen godkänna den. 

OBS! Ärendet kommer först in till kommunens handläggare som ett komplett inskickat ärende när ALLA kunder och ev. markägare som ingår i ansökan har signerat med BankID.

Följande behövs för e-tjänsten

  • BankID för de två (2) kunder/hushåll som vill dela sopkärl och ev. tredje part (markägare)

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa