Säters kommun Vatten- och Återvinning erbjuder fastighetsägare i Säters kommun att ansöka om gemensamt hämtställe.
Vid en inskickad och beviljad ansökan förbinder sig ingående kunder att följa överenskommelsen som baseras på 36§ ”Föreskrifter om avfallshantering i Säters kommun.”
Kunderna som ingår i denna ansökan förbinder sig bl a vid inskickad och beviljad ansökan att vid det gemensamma hämtstället:
− Stå för tillstånd av markanvändning.
− Snöröja och sanda så att fastighetsägarna kan lämna sitt avfall och sopbilen kan tömma.
− Röja till exempel sly så att fastighetsägarna kan lämna sitt avfall och sopbilen kan tömma.
− Hålla rent så att det inte ser skräpigt ut.
− Tvätta kärl så att det inte uppstår luktproblem.
För att underlätta kommunikationen med kunderna krävs en kontaktperson och det är den som ska göra ansökan i denna e-tjänst.
När du startar e-tjänsten får du upp överenskommelsen i sin helhet direkt och för att gå vidare med er ansökan behöver kontaktpersonen godkänna den. De kunder som läggs in i ansökan för gemensamma hämtstället kommer att få e-post med en länk för signering med BankID och även markägaren kommer att få en länk via e-post för signering med BankID. OBS! Ärendet kommer först in till kommunens handläggare som ett komplett inskickat ärende efter att ALLA kunder och ev. markägare som ingår i ansökan har signerat med BankID.