Ansökan gemensamt hämtställe
Den här tjänsten kräver inloggningSäters kommun Vatten- och Återvinning erbjuder fastighetsägare i Säters kommun att ansöka om gemensamt hämtställe.
OBS! Alla som ska ingå i hämtstället måste ha samma abonnemangsform det vill säga året-runtabonnemang eller sommarabonnemang.
Vid en inskickad och beviljad ansökan förbinder sig ingående kunder att följa överenskommelsen som baseras på 36§ ”Föreskrifter om avfallshantering i Säters kommun.”
Kunderna som ingår i denna ansökan förbinder sig bl a vid inskickad och beviljad ansökan att vid det gemensamma hämtstället:
− Stå för tillstånd av markanvändning.
− Snöröja och sanda så att fastighetsägarna kan lämna sitt avfall och sopbilen kan tömma.
− Röja till exempel sly så att fastighetsägarna kan lämna sitt avfall och sopbilen kan tömma.
− Hålla rent så att det inte ser skräpigt ut.
− Tvätta kärl så att det inte uppstår luktproblem.
För att underlätta kommunikationen med kunderna krävs en kontaktperson och det är den som ska göra ansökan i denna e-tjänst.
När du startar e-tjänsten får du upp överenskommelsen i sin helhet direkt och för att gå vidare med er ansökan behöver kontaktpersonen godkänna den. De kunder som läggs in i ansökan för gemensamma hämtstället kommer att få e-post med en länk för signering med BankID och även markägaren kommer att få en länk via e-post för signering med BankID.
Du kommer få besked gällande ditt ärende inom 4 veckor från att vi tagit emot din ansökan.
OBS! Ärendet kommer först in till kommunens handläggare som ett komplett inskickat ärende när ALLA kunder och ev. markägare som ingår i ansökan har signerat med BankID.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Mobilnummer
- Kundnummer
- Personnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
För evigt
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök IMYs hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Samhällsbyggnadsnämnden, Säters kommun
sbn@sater.se
Johan Söderkvist
atervinning@sater.se
0225-55 000 (Kundtjänst)
Följande behövs för e-tjänsten
- BankID för alla ingående kunder i ansökan samt för markägaren
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Överenskommelse
- Abonnemangstyp
- Placering av sopkärl
- Uppgifter om abonnenterna
- Signering för kunder
- Markägare signering
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in
