Ansökan gemensamt hämtställe

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Säters kommun Vatten- och Återvinning erbjuder fastighetsägare i Säters kommun att ansöka om gemensamt hämtställe.

Vid en inskickad och beviljad ansökan förbinder sig ingående kunder att följa överenskommelsen som baseras på 36§ ”Föreskrifter om avfallshantering i Säters kommun.”

Kunderna som ingår i denna ansökan förbinder sig bl a vid inskickad och beviljad ansökan att vid det gemensamma hämtstället:

− Stå för tillstånd av markanvändning.

− Snöröja och sanda så att fastighetsägarna kan lämna sitt avfall och sopbilen kan tömma.

− Röja till exempel sly så att fastighetsägarna kan lämna sitt avfall och sopbilen kan tömma.

− Hålla rent så att det inte ser skräpigt ut.

− Tvätta kärl så att det inte uppstår luktproblem.

För att underlätta kommunikationen med kunderna krävs en kontaktperson och det är den som ska göra ansökan i denna e-tjänst.

När du startar e-tjänsten får du upp överenskommelsen i sin helhet direkt och för att gå vidare med er ansökan behöver kontaktpersonen godkänna den. 

 

Följande behövs för e-tjänsten

  • BankID för alla ingående kunder i ansökan samt för markägaren

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa